-
Főoldal
-
Támogatás
-
FAQ - gyakran ismételt kérdések
FAQ - gyakran ismételt kérdések
Ezen az oldalon a leggyakoribb SSL tanúsítványokkal kapcsolatos kérdésekre, valamint a témával kapcsolatos terminológiai kifejezésekre találja meg a választ.
Milyen tanúsítványt válasszak?
A legmegfelelőbb SSL/TLS tanúsítvány kiválasztásához ajánljuk az
SSL tanúsítvány kiválasztása útmutatót. Amennyiben továbbra is bizonytalan a tanúsítvány kiválasztását illetően, ne habozzon felvenni a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal, amely a megfelelő tanúsítvány kiválasztásában is rendelkezésére áll.
Felveheti velünk a kapcsolatot egyenesen az ügyfélfiókján keresztül, a menüben található
Autorizált kérelem küldésével.
Hogyan kell fizetni a tanúsítványért?
A tanúsítvány megrendelését követően díjbekérőt küldünk az Ön által kiválasztott számlázási e-mail címre. Amint megérkezett a befizetés az bekerül a rendszerbe, továbbá ugyanerre a számlázási címre lesz megküldve a hivatalos nyugta is.
A megrendelést fizetheti átutalással, bankkártyával vagy akár paypalon keresztül is. További információt az
ügyfélszámla súgójában talál. Amennyiben nem érkezik meg a díjbekérő vagy egyéb probléma ütközik, ne habozzon felvenni a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal.
Miért nem megbízható a tanúsítvány?
A tanúsítvány megbízhatóságát a hitelesítési hatóság
közbenső (intermediate) tanúsítványára való csatlakozásával van garantálva az ún. bizalomláncban. A megbízhatóság hiányának gyakori oka a hiányzó Intermediate tanúsítványok a szerveren, aminek következtében a látogató böngészőjében figyelmeztetés jelenik meg az SSL tanúsítvány ismeretlen kiállítójával kapcsolatban. Az Intermediate tanúsítványok pótolásával a szerveren a probléma eltűnik. Č
Miért nem jelenik meg a lakat a böngészőben??
Ha a böngészőben nem jelenik meg a lakat ikon, mint a biztonság jelképe, akkor a weboldal egyes részei nem biztonságos protokollon keresztül vannak betöltve. Az oldal teljes biztonságának és az ikon megjelenítésének érdekében szükséges az oldal minden egyes elemét HTTPS protokollon keresztül betölteni. Ha az oldalon javascript (Google Analytics) van betöltve vagy egy kép nem biztonságos HTTP protokollon keresztül, akkor az oldal nem lesz teljes egészében bebiztosítva és a lakat ikon nem jelenik meg.
Hogyan adhatok hozzá vagy javíthatok SAN-t a tanúsítványban?
A SAN szerkesztése és hozzáadása
SAN tanúsítvány esetén lehetséges, amely legalább egy SAN-nal volt kiállítva. Ha szeretne SAN nevet hozzáadni a tanúsítványhoz, akkor lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal. Minden egyes hozzáadott SAN-ért többletköltséget kell fizetnie az aktuális árlista árai alapján, kivéve ha már fizetett érte a tanúsítvány rendelésekor.
Hogyan ellenőrzöm a telepítés helyességét?
Az SSL tanúsítvány telepítésének helyessége online ellenőrizhető. A hitelesítés hatóságok saját eszközeivel tesztelheti a telepítés helyességét, amelyek rácsatlakoznak az adott domainre és portra, majd elvégzik a tanúsítvány telepítésének ellenőrzését. Ha probléma merül fel, az ellenőrző figyelmezteti Önt és megoldást javasol. Az
Intermediate (közbenső) tanúsítványokkal kapcsolatban felmerülő probléma esetén egyből a megfelelő tanúsítványok letöltését ajánlja, így nem kell őket külön keresnie sem.
Győződjön meg tanúsítványa telepítésének helyességéről:
Mi az a CSR és hol juthatok hozzá?
A nyilvános kulcs (CSR - Certificate Signing Request ) nélkülözhetetlen az SSL tanúsítvány kiállításához. Ezt a nyilvános kulcsot az Ön weboldalának karbantartója (webhosting szolgáltató) generálja ki az Ön számára, vagy annak a domain szerverének adminisztrátora, amelyre az SSL tanúsítvány ki lesz állítva.
További információt és a nyilvános kulcs generálásának lépéseit a
nyilvános kulcsról szóló cikkben olvashat.
Használhatom a tanúsítványt más szerveren?
Igen, a tanúsítvány a privát kulcshoz van kötve. Ha a tanúsítványt a privát kulccsal együtt exportálja, akkor azt egy másik szerverre importálhatja és használhatja azt. A tanúsítvány egyidejűleg több szerveren is korlátlanul használható, lásd alább.
Használhatom a tanúsítványt több szerveren?
A DigiCert CA SSL/TLS tanúsítványai korlátlan szerverű licensszel rendelkeznek. Tehát korlátlan mennyiségű szerveren használhatóak.
Hogyan exportálhatok egy tanúsítványt?
A tanúsítványt lehet önmagában vagy a privát kulccsal együtt is exportálni. A Microsoft felületen az exportáláshoz a PFX formátum használt, amelyben a tanúsítvány és a privát kulcs együtt szerepelnek. Apache szerveren a tanúsítvány kezelése általában az OpenSSL eszköz segítségével történik, amellyel a tanúsítványt különböző formátumokba lehet exportálni. Az Apache szerverről történő export a kulcsokat és a tanúsítványt tartalmazó fájlok másolásával valósul meg, ugyanis ezek szöveges fájlformátumban vannak elmentve.
Mi az a magán- (privát) és nyilvános kulcs?
A privát kulcs a tanúsítvány kérelmezésének (CSR) generálásakor jön létre és semmilyen körülmények között nem hagyhatja el a szervert, mivel megszerzésével felhasználhatóvá válik a szerver SSL tanúsítványa.
A nyilvános kulcs a tanúsítvány kérelmezése (CSR), amely a hitelesítő hatóságnak van elküdve; a hitelesítés után a hatóság ezt a nyilvános kulcsot aláírja és létrehozza az SSL tanúsítványt.
Az SSL kommunikáció során az adatok az ügyfél oldalán a szerver nyilvános kulcsával (tanúsítvánnyal) vannak titkosítva és a privát (magán) kulccsal pedig dekódolva a szerveren.
Hogyan módosíthatom a tanúsítvány adatait?
Az adatokat a már kiállított tanúsítványban nem lehetséges módosítani. Amennyiben mégis szüksége lenne az adatok módosítására és még nem telt el 30 nap a tanúsítvány kiállítása óta, akkor lépjen kapcsolatba az
ügyfélszolgálatunkkal, amely segít Önnek a probléma megoldásában.
A tanúsítványt nem lehet telepíteni vagy nincs privát kulcsom
Amennyiben olyan gondja akad a tanúsítvány telepítésével kapcsolatban, mint például a kiállított tanúsítvány sikertelen összeegyeztetése a CSR kéréssel, akkor a tanúsítvány ingyen újrakiadást (reissue) egy új CSR-rel. Ugyanígy eljárhat a privát kulcs törlése vagy kompromittálódása esetén. Az újragenerálás (reissue) a SSLmarket ügyfélfiókjában a rendelési részleteknél történik (újra kiadni).
Szükség esetén lépjen kapcsolatba az
ügyfélszolgálatunkkal, amely segít Önnek a tanúsítvány kiválasztásában vagy bármely felmerülő kérdésére megválaszolásában.
Lehetséges-e, hogy egy Code Signing kódaláíró (OV, EV) tanúsítvány több tokenhez és több felhasználóhoz tartozzon?
Ez nem lehetséges. Egy kódaláíró tanúsítvány csak egy tokenen tárolható, és nem exportálható a token privát kulcsával együtt. Ha több felhasználó számára van szüksége tanúsítványokra, akkor több tanúsítványt kell vásárolnia külön-külön tokenen.
Nem talált választ a kérdésére?
Tapasztalt munkatársaink elkészítették a Súgó oldalt az Ön számára, amely az SSLmarket és SSL tanúsítványainkkal kapcsolatos legfontosabb információkat hivatott összefoglalni.
A Súgó 6 különböző témakörbe lett kategorizálva, hogy segítsük tájékozódását.
Irány a Súgó
Sajnáljuk, hogy nem kapott választ.
Segítene a cikk jobbá tételében? Írja meg nekünk mire nem kapott választ.