Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a VMC tanúsítványokról
Összefoglaltuk a VMC-tanúsítványokkal kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdéseket. Itt minden kérdésére választ talál
A logó minden e-mail kliensben megjelenik?
A Google a logó e-mailben való megjelenítésének legnagyobb támogatója (a BIMI társszerzője), és a Gmail a VMC-t a kezdetektől fogva támogatja. A VMC-t a Yahoo is használja, valamint a cseh Seznam is tervezi bevezetni az e-mail szolgáltatásaihoz. A támogatáshoz újonnan az Apple is csatlakozott. Ellenben a Microsoft az Outlook révén még nem támogatja azt.
Mi a különbség a BIMI és a VMC rövidítések között?
A BIMI a Brand Indicators for Message Identification rövidítése, és egy olyan specifikáció, amely lehetővé teszi egy logó megjelenítését egy hitelesített, autentizált e-mail mellett. Ez egy nyílt specifikáció, amelyet bárki díj és korlátozás nélkül használhat.
A VMC (Verified Mark Certificate) annak a tanúsítványnak a rövidítése, amelyet be kell szereznie ahhoz, hogy a BIMI technológiával megjeleníthesse vállalata logóját.
A BIMI-t bárki beállíthatja a saját levelezéséhez ingyenesen, de az e-mail kliensekben nem jelenik meg a logó, mert ehhez VMC-tanúsítvány szükséges (az e-mail szolgáltató megköveteli, például a Google a Gmailben). Szükség van a logók hitelesítésére és használatának szabályozására a BIMI-ben. Más esetben bárki (pl. bankok) bármilyen logót létrehozhatna, és azt adathalászatra (phishing) használhatná fel.